Visar inlägg med etikett Inomhus. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inomhus. Visa alla inlägg

tisdag 25 november 2014

Lite bilder och intryck från Klätterhallen i Norrköping

Vi var alltså i Norrköping i vintras. Hondendär, barnen och jag. Egentligen åkte vi dit för att hälsa på min gamla kompis - och barnens idol - Lars, som jag klättrade väldigt mycket med för sisådär 10-15 år sedan.

Lars och jag har sedan hållit kontakten och vi umgås sporadiskt. Jag ser honom som en "broder från en annan moder" och på tiden då det begav sig lärde jag mig mycket om klättring av honom. Numer ses vi alltmer sällan (tyvärr).

Nåväl - i Norrköping ligger klättergymmet "klätterhallen" och eftersom vädret inte tillät klättring utomhus (vid Ågelsjön - som annars brukar vara dit vi åker och klättrar), fick det bli en dag inomhus. Här kommer lite osorterade, men förhoppningsvis inspirerande bilder.


Dottern på en av de höga väggarna. Hondendär säkrar. Mot väggen står kompisen Lars lutad.



Lillkillen vid toppen


Dottern i bouldergrottan


Det är roligt att klättra!

Dottern vid toppen

måndag 6 maj 2013

Klätterdag med barnen

Så kom då lördagen då det skulle klättras. Vi åkte till klätterverket och träffade hondendär och två nya klätterbekantskaper, E med dottern S.

Tänker inte skriva så mycket om det just nu - för det är fortfarande väldigt mycket intryck att smälta, men här kommer i alla fall några bilder.

Dottern på första klätterleden för dagen.

...och på ett överhäng.



Sonen bouldrar upp i taket!




Sonen på klättervägg.

Sonen bouldrar på "lilla klätterväggen". Roligt att klättra, men ännu roligare att hoppa ner!

Pappa! Nu måste DU prova att klättra efter mig i taket!

Eftersom E var med fick jag för en gångs skull också lämna backen. Lite topprepsklättring. Skoj!

Dottern bouldrar.
Efter dagen på klätterverket utspelar sig sig denna konversation hemma:

"Pappa - nu när jag varit på klätterverket vill jag klättra på något större, utomhus!"
- Vi kan ta en tur till Kulberget om ett par veckor...
"Jag tänkte mer på Mount Everest!"
- Men gumman, det är väldigt högt... Du kanske ska försöka på något lägre först?
"..." (Tystnad under eftertanke) "Då får jag väl ta K2 då!"