Visar inlägg med etikett Inomhusklättring. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inomhusklättring. Visa alla inlägg

tisdag 25 november 2014

Lite bilder och intryck från Klätterhallen i Norrköping

Vi var alltså i Norrköping i vintras. Hondendär, barnen och jag. Egentligen åkte vi dit för att hälsa på min gamla kompis - och barnens idol - Lars, som jag klättrade väldigt mycket med för sisådär 10-15 år sedan.

Lars och jag har sedan hållit kontakten och vi umgås sporadiskt. Jag ser honom som en "broder från en annan moder" och på tiden då det begav sig lärde jag mig mycket om klättring av honom. Numer ses vi alltmer sällan (tyvärr).

Nåväl - i Norrköping ligger klättergymmet "klätterhallen" och eftersom vädret inte tillät klättring utomhus (vid Ågelsjön - som annars brukar vara dit vi åker och klättrar), fick det bli en dag inomhus. Här kommer lite osorterade, men förhoppningsvis inspirerande bilder.


Dottern på en av de höga väggarna. Hondendär säkrar. Mot väggen står kompisen Lars lutad.



Lillkillen vid toppen


Dottern i bouldergrottan


Det är roligt att klättra!

Dottern vid toppen

söndag 16 juni 2013

Söndag på klätterverket!


Så - söndag. Tid för andakt. "Vilodagen" för vissa. I vår familj betyder emellertid söndag "klätterdag".

Då vädret varit lite skakigt med växlande regnighet blev det en liten tur till klätterverket i sickla. 


Packat och klart! Dottern bär givetvis sin egen klätterutrustning i ändamålsmässig ryggsäck! 


Redan vid de första turerna märktes att idag var en dag för stordåd!


Sonen klättrade också på ovanligt högt!


"Rock" som i "rock n roll" eller "rock hard"?


Dottern toppar ur sin första led på verket!



Och sonen ligger inte långt efter!

Det kännssom om det lossnat för oss allihop! Det går bättre och bättre för alla inblandade, vilket känns väldigt skönt. 

Nu måste vi ut snart också, så vi får testa hjälmarna!